
FASES DEL PROCÈS DE PROGRAMACIÓ
Ja les coneixes?

Programar implica tres moments:
- Diagnòstic Inicial: reflexió i preveure. Ens permet anticipar.
- Delimitar les metes(objectius) a assolir: ens fa possible la execució del programa. Execució.
- Seguiment i avaluació del programa.
En programació no interessa deixar res a l'atzar o improvisació, ja que podem posar en risc tot el procés.
Organització, previsió i anticipació !!!
Una programació respon a les següents preguntes, que, perquè, per a que, on, com quan, quant qui i amb que.
Que: El programa
Perquè?: Els fonaments, per aconseguir una finalitat.
Per a que? Amb quins objectius
On? La ubicació, el context on es durà a terme
Com? Els continguts, les activitats diàries
Quan? Temporalització, ubicades en el temps per tenir una visió global
Quan? Amb quins recursos econòmics
Quant? Amb quins recursos humans
Amb
que? Quins recursos materials

Les set parts importants que formen el tangram de la programació!
1. Diagnòstic inicial: Avaluació inicial, detecció de necessitats, anàlisis de problemàtica concreta, investigació diagnòstica. La idea és recopilar la màxima informació possible.
2. Objectius: metes, les finalitats. Tot i que en la nostra assignatura ens referim a objectius didàctics.
3. Continguts: Ens permeten assolir els objectius. Poden ser teòrics, pràctics o actitudinals.
4. Activitats d'ensenyament i aprenentatge: activitats que farciran les diferents sessions
5. Avaluació: indicadors que ens permeten dur un control del procés
6. Temporalització
7. Estratègies
d'ensenyament: Metodologies, estils
d'ensenyament, interacció, comunicació, organització i gestió de les sessions.