FASES DEL PROCÈS DE PROGRAMACIÓ

Ja les coneixes?

Programar implica tres moments:

  • Diagnòstic Inicial: reflexió i preveure. Ens permet anticipar.
  • Delimitar les metes(objectius) a assolir: ens fa possible la execució del programa. Execució.
  • Seguiment i avaluació del programa.

En programació no interessa deixar res a l'atzar o improvisació, ja que podem posar en risc tot el procés.

Organització, previsió i anticipació !!!


Una programació respon a les següents preguntes, que, perquè, per a que, on, com quan, quant qui i amb que.

Que: El programa

Perquè?: Els fonaments, per aconseguir una finalitat.

Per a que? Amb quins objectius

On? La ubicació, el context on es durà a terme

Com? Els continguts, les activitats diàries

Quan? Temporalització, ubicades en el temps per tenir una visió global

Quan? Amb quins recursos econòmics

Quant? Amb quins recursos humans

Amb que? Quins recursos materials 

Les set parts importants que formen el tangram de la programació!

1. Diagnòstic inicial: Avaluació inicial, detecció de necessitats, anàlisis de problemàtica concreta, investigació diagnòstica. La idea és recopilar la màxima informació possible.

2. Objectius: metes, les finalitats. Tot i que en la nostra assignatura ens referim a objectius didàctics.

3. Continguts: Ens permeten assolir els objectius. Poden ser teòrics, pràctics o actitudinals.

4. Activitats d'ensenyament i aprenentatge: activitats que farciran les diferents sessions

5. Avaluació: indicadors que ens permeten dur un control del procés

6. Temporalització

7. Estratègies d'ensenyament: Metodologies, estils d'ensenyament, interacció, comunicació, organització i gestió de les sessions.  

INEFC BARCELONA
Creado con Webnode
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar