Premisses per programar

Què em de tenir en compte?

Coneixements:
  • Pedagògic
  • Social
  • Psicològic (quins mecanismes fem servir per aprendre)
  • Epistemològic
  • De les condicions contextuals especifiques

Perills de no programar:

  • Renunciar a programar perquè hem tingut èxit sense haver-ho fet
  • No sempre que es programa surt tot bé
  • Ignorar la institució per qui treballes
  • Programar a curt i llarg termini
  • Dissenyar programes poc realistes (importància del diagnòstic)
  • No revisar el procés en finalitzar-lo

Quines fases hem de seguir per esdevenir expert?

  • Principiant: 1r any de professor. Racional i flexible
  • Principiant i avançat: 2n i 3r any. Memòria d'experiència prèvia
  • Competent: 3r i 4t any. Consciència del que vol aconseguir
  • Eficaç: + de 5 anys. Fluïdesa i globalitat
  • Expert: pocs arriben (intuïció i control gairebé absoluta de la situació). Poden incorporar improvisacions totalment adequades i tenen resposta per a tot.

Qüestions relatives al procés de programació:

  • Escassa adaptació al model teòric (el més important és el dia a dia)
  • Programació centrada en l'activitat
  • "Justificacions" de qui no programa (no creure en ella per considerar-la innecessària, ser incapaç de realitzar-la correctament, requerir massa temps).
  • Temps mitja de preparació d'una sessió (9-15 minuts per sessió)

Preocupacions de l'activitat Física i l'esport sobre programació:

  • Activitats, material, organització (agradaran? Anirà be?)
  • Temps, humor, emocions (són imprevisibles)

EXPERT VS PRINCIPIANT

EXPERT:

  • Experiència
  • Diferents estratègies (tenen molt clar com ho han de fer segons el que veuen)
  • Menys tasques, informació precisa

PRINCIPIANT:

  • Documentació escrita (allò que mira o busca)
  • 1ª sessió, guia de pla escrit
  • Molts canvis, complir programa


INEFC BARCELONA
Creado con Webnode
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar