Premisses per programar
Què em de tenir en compte?

Coneixements:
- Pedagògic
- Social
- Psicològic (quins mecanismes fem servir per aprendre)
- Epistemològic
- De les condicions contextuals especifiques
Perills de no programar:
- Renunciar a programar perquè hem tingut èxit sense haver-ho fet
- No sempre que es programa surt tot bé
- Ignorar la institució per qui treballes
- Programar a curt i llarg termini
- Dissenyar programes poc realistes (importància del diagnòstic)
- No revisar el procés en finalitzar-lo
Quines fases hem de seguir per esdevenir expert?
- Principiant: 1r any de professor. Racional i flexible
- Principiant i avançat: 2n i 3r any. Memòria d'experiència prèvia
- Competent: 3r i 4t any. Consciència del que vol aconseguir
- Eficaç: + de 5 anys. Fluïdesa i globalitat
- Expert: pocs arriben (intuïció i control gairebé absoluta de la situació). Poden incorporar improvisacions totalment adequades i tenen resposta per a tot.
Qüestions relatives al procés de programació:
- Escassa adaptació al model teòric (el més important és el dia a dia)
- Programació centrada en l'activitat
- "Justificacions" de qui no programa (no creure en ella per considerar-la innecessària, ser incapaç de realitzar-la correctament, requerir massa temps).
- Temps mitja de preparació d'una sessió (9-15 minuts per sessió)
Preocupacions de l'activitat Física i l'esport sobre programació:
- Activitats, material, organització (agradaran? Anirà be?)
- Temps, humor, emocions (són imprevisibles)
EXPERT VS PRINCIPIANT
EXPERT:
- Experiència
- Diferents estratègies (tenen molt clar com ho han de fer segons el que veuen)
- Menys tasques, informació precisa
PRINCIPIANT:
- Documentació escrita (allò que mira o busca)
- 1ª sessió, guia de pla escrit
- Molts canvis, complir programa